۱۳۸۶ بهمن ۳۰, سه‌شنبه

شان و شیطان

دوباره داستان را از خود شروع کنم تا به خدای خودم نیز برسم بنا به تصادف به مطالبی رسیدم که داستان شیطان را اورده شد که خدا اون را از اتش افریده است همانند دیگر فرشتگان و قدسیان و انسان را از گل بیاورید و وقتی دستور داده شد ک بر اون تعظیم کنند شیطان از این کار امتناع کرد و مورد غضب خداونگار قرار گرفت و خدا او را در حالی که تردد میکرد تا رستاخیر قیامت نیز که مردگان بیدار بشوند نیز زمان داد خوب بگذارید به این نکته قابل تامل برسیم خدا ایا شیطان را خود افرید یعنی مطلع بود که او بر انسان که ساخته خود اوست سر تعظیم بر نخواهد داشت یا نمیدانست پس نمیدانست را باید از صفات خدا ندانیم پس میدانست پس بیان مطلبی که باعث این تفکر که خدا نمیدانست نیز در این بعد بی انصافی است چون اصول خدایی را زیر سوال میبد پس خدا میدانست خود میدانست که انسانی که او ساخته پس از روز اول و دوم و سوم موجودی خواهد بود که مورد تعظیم شیطان قرار نخواهد گرفت لذا این بحث که شیطان سالها در خدمت و بندگی و عبادت خدا نیز بوده کمی نامعقول میشود چون خدا دانسته به فرشته ای که قرار بود برای عبادت و بندیگش افریده شده بود دیگر بی اثر در فرمان شده بود یعنی ایا میشد که ایشان از دانستن و یا از دستوری که داده باشد به این عنصر کمی گذاشته باشد که او نافرمانی کرده باشد و در بعد دیگری که میشود فکر کرد اینکه فرستگانی که از اتش افریده شده اند در ابتدا این بدی وحود نداشت این حس حتی کینه ورزی نیز وجود نداشت که او بخواهد یا نخواهد این نافرمانی را بکند توانایی داشته باشد از این بدی و از این دژخیم ستیزی پس با خدا یا خود او در ذات بدی را داشته است که توانسته این عقده را به پژواک در اورد تا سرتا سر هستی را با این کارش بلرزاند ایا خدا نمیداست؟
یا اینک بدی وجود داشت یا نداشت یعنی خداوند انسان را به شکلی که برای عبادت و تکامل و بندگی حود افریده بود میخواست بدی در بین و وجودش باشد یا نیاشد اگر قرار بود باشد پس خود نیز انسانها را در این گوی رها نیده بود تا بهترینش یافته بشود تا بر این نکته برسد پس ازمایش را برای اثر بخش کردن نداشته افراشته بود که نمیتواند قابل قبول باشد در مکان خدایی؟

بعدی در دین وجود دارد تا با تکیه بر وحود بدی که ایا در ذات شیطان بوده یا نه خدا داشته است و در بعد انسان نهانیده بود است ؟؟؟


مسند را از شیطان بگیردید و من را در اون منبر قرار دهید
عصاری

هیچ نظری موجود نیست: